سبد خرید
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

جوشکاری ورق پلی اتیلن و پلی پروپیلن با دستگاه جوش بات فیوژن در پکیلون

دستگاه جوش پلی‌اتیلن بات‌فیوژن چست؟ پلی‌اتیلن دست در دستان هم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمان مطالعه: 3 دقیقه

دستگاه جوش پلی‌اتیلن بات‌فیوژن چست؟ پلی‌اتیلن دست در دستان هم

سایت پکیلون در این بخش تصمیم گرفته است که شما را با دستگاه جوش پلی اتیلن بات فیوژن آشنا نماید. اتصالات پلی اتیلن از جنس پلاستیک می باشند که در صنعت لوله کشی و سایر صنایع از کاربردهای زیادی برخوردار هستند. عکس از اتصالات پلی اتیلن به وسیله جوش حرارتی یا همان جوش پلاستیک به یکدیگر متصل می شوند. مزایای این جوش از جمله ضد نشت بودن آن منجر می‌شود که بسیاری از افراد اتصالات پلی اتیلن را به وسیله جوش دادن به یکدیگر متصل نمایند.

این امر موجب پدید آمدن انواع دستگاه جوش پلی‌اتیلن بات‌فیوژن و روش‌های مختلف جوشکاری پلی‌اتیلن شده است، که می‌توانید در مجله پکیلون، اطلاعات بیشتری را در این رابطه کسب کنید. یکی از دستگاه‌های جوش‌ مورد استفاده در این زمینه جوشکاری پلی‌اتیلن دستگاه بات فیوژن می‌باشد. این دستگاه جوش از محبوبیت زیادی در بین متخصصان تاسیسات برخوردار می باشد.

دستگاه جوش پلی اتیلن بات فیوژن چیست؟

یکی از متداولترین روش مورد استفاده برای اتصال تکه لوله های پلی‌اتیلن و همچنین اتصال لوله ها به اتصالات پلی‌اتیلنی، جوشکاری گرمایی لبه های انتهایی است . این تکنیک، اتصالی دائم، مقرون به صرفه اقتصادی و پر بازده از نظر جریانی بوجود می‌آورد. جوش لب به لب با کیفیت به دست اپراتور های آموزش دیده و با استفاده از دستگاه‌های جوش بات فیوژن با کیفیت و در شرایط خوب حاصل می‌شوند.

دستگاه جوش بات فیوژن، یکی از انواع دستگاه جوش های حرارتی، مناسب برای اتصالات پلی اتیلن است که باید بصورت لب به لب به هم جوش داده شوند. از این جوشکاری برای لوله واتصالات که از نظر نوع جنس وضخامت برابر ویکسان باشند مورد استفاده قرار میگیرد. از روش بات فیوژن در شبکه های توزیع فاضلاب، آبرسانی ،و آتش نشانی در فشارهای مختلف استفاده می شود.

نحوه کار دستگاه جوش پلی اتیلن بات فیوژن

نحوه کار در دستگاه جوش پلی اتیلن بات فیوژن به این صورت است که فک ها را از یکدیگر باز نموده و سپس فک داخلی دستگاه را نسبت به سایز لوله انتخاب کرده و بر روی فک اصلی و دستگاه نصب می نماییم. یک طرف دستگاه فک های ثابت دارند و نقش نگهدارنده دارند و قسمت دیگر دستگاه نقش کششی لوله و یا اتصال را دارد. باید دقت کرد که بستن لوله بر روی فک متحرک زیر سری ها متناسب نسبت به سطح لوله و زمین در بین لوله قرار گیرد.

در صورت متناسب نبودن میزان شیب لوله و دستگاه جوش بات فیوژن نسبت به یکدیگر، فک حرکت کننده فشار بالایی را به فک اصلی دستگاه وارد می نماید. پس از تنظیم نمودن لوله و اتصالات در یک شیب مناسب رنده دستگاه را بر روی شاسی دستگاه جوش پلی اتیلن قرار می دهیم. سپس آهسته دسته کناری دستگاه را کشیده و لوله را به صفحه رنده تراش نزدیک میکنیم. توجه داشته باشید که در هنگام رنده زدن از کمترین فشار ممکن استفاده نمایید. در غیر این صورت فشار بالای وارد شدن از سمت لوله به رنده باعث به قفل شدن صفحه رنده تراش می گردد.

عوامل تاثیر گذار بر استفاده‌ از دستگاه جوش پلی اتیلن بات فیوژن

قابلیت دسترسی :

الکتروفیوژن بخصوص برای استفاده در نواحی که دسترسی در آنجا دشوار است برای مثال در گودال‌ها یا اطراف لوله‌های دیگر مناسب است.

اندازه لوله :

الکتروفیوژن برای لوله‌های با ابعاد ۱۶ تا ۷۱۰ میلی‌متر قابل اجرا است، در حالی که بات فیوژن را می‌توان برای لوله‌های با ابعاد ۵۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌متر استفاده کرد.

مصالح لوله :

الکتروفیوژن را می‌توان برای اتصال درجه‌های مختلف یک ماده مانند پلی‌اتیلن با تراکم متوسط به پلی‌اتیلن با تراکم بالا مورد استفاده قرار داد.

ساختار لوله :

در جوش بات فیوژن لوله‌هایی که متصل می‌شوند باید دارای ضخامت یکسانی باشند، در الکتروفیوژن تفاوت در ضخامت جداره مشکلی ایجاد نمی‌کند. الکتروفیوزن را همچنین می‌توان برای اتصال انواع خاصی از لوله‌های با چندین لایه مانند لوله پلی‌اتیلن با پوشش نایلونی جهت انتقال سوخت استفاده کرد.

کلام آخر

دستگاه جوش پلی اتیلن بات فیوژن یکی از مهم ترین دستگاه ها برای اتصال انواع تجهیزات پلی اتیلنی استفاده می شود. این دستگاه جوش دارای مزایای متعددی می باشد. مهمترین وضعیتی که این روش از جوش دادن دارد این است که طول عمر بسیار بالا بوده و در طی مدت استفاده دچار نشتی نمی شود. شما می‌توانید برای سفارش و خرید متریال‌های مورد نیاز برای جوشکاری اعم از فیلر پلیمری جوش، فیلم ویا ورق پلی پروپیلن ویا خرید ورق جوش خور پلی اتیلن که لوازم و مواد مورد نیاز برای این نوع از دستگاه جوش است به سایت پکیلون PAKILON مراجعه نموده و پس از دریافت راهنمایی های لازم از متخصصان فروش این سایت، اقدام به تهیه این لوازم و متریالهای پلیمری برای دستگاه جوش پلی‌اتیلن بات فیوژن نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط