سبد خرید
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

تولید رنگ های مختلف میلگرد پلی اتیلن در کارخانه و تولیدی پکیلون

امکان تولید میلگرد پلی‌اتیلن به چه رنگ‌هایی وجود دارد؟ رنگین کمانی از جنس پلی‌اتیلن

زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمان مطالعه: 3 دقیقه

امکان تولید میلگرد پلی‌اتیلن به چه رنگ‌هایی وجود دارد؟ رنگین کمانی از جنس پلی‌اتیلن

اگر در جستجوی خرید میلگرد پلی اتیلن باشید، متوجه خواهید شد که این میلگردها دارای تنوع رنگی بالایی هستند. در حالی که اغلب ما تصور می کنیم رنگ سفید تنها رنگی است که میلگرد پلی اتیلن به آن رنگ تولید می شود. اما این طور نیست. شما می توانید میلگرد پلی اتیلن را در انواع رنگ های سبز، مشکی، آبی، زرد و قرمز و سفید خریداری کنید.

تنوع رنگی بالای میلگرد پلی اتیلن دلیل علمی و مشخصی دارد. بسیاری از مواقع برای ساخت یک قطعه صنعتی نیاز به استفاده از یک رنگ خاص می باشد. به عنوان مثال ممکن است مهندسین در یک سیستم صنعتی، یک قطعه منحصر به فرد را از رنگ آن تشخیص دهند. در اینگونه مواقع از میله گرد پلی اتیلن رنگی برای ساخت این نوع قطعات استفاده می شود. جالب‌تر آن که رنگ‌های میلگرد پلی‌اتیلن تاثیر مستقیم در قیمت میلگرد پلی‌اتیلن دارد.

استفاده از رنگدانه در تولید رنگ های میلگرد پلی اتیلن

در تولید رنگ های میلگرد پلی اتیلن، زمانی که پلی اتیلن در حالت آمورف قرار دارد و ساختاری خمیری شکل دارد از رنگدانه استفاده می شود. رنگ های شافت پلی اتیلن را می توان هم به روش قالب گیری و هم به روش اکستروژن تولید نمود. بنابراین روش تولید رنگ های میلگرد پلی اتیلن هیچ محدودیتی در رنگ میلگرد ایجاد نخواهد کرد. 

با افزودن رنگدانه و میکس شدن رنگدانه ها با آمورف پلی اتیلن، این رنگدانه ها به خورد پلیمر رفته و در سرتاسر آن به طور یکنواخت پخش می شود. بنابراین می توان اینگونه اقدام به ساخت انواع میلگرد پلی اتیلن رنگی در رنگ های سبز و زرد و قرمز و سبز و مشکی نمود و یا از گرانول های رنگی استفاده کرد.

آیا می توان از میلگرد پلی اتیلن رنگی در صنعت غذا استفاده کرد؟

میلگرد یا شافت پلی اتیلن رنگی را بر خلاف تخته گوشت قصابی، معمولا در صنعت غذا و آشپزخانه استفاده نمی کنند چرا که فقط میلگرد پلی اتیلن سفید رنگ است که دارای مجوز و تاییدیه FDA می باشد. از میله گرد پلی اتیلن رنگی در ساخت قطعات خودرو، قطعات صنعتی، تجهیزات ورزشی، کشاورزی، ساخت بوشن، پکینگ، غلتک، ماشینکاری و ساختمان سازی استفاده می شود. 

استفاده از میلگرد پلی اتیلن رنگی در صنایع دارویی و بهداشتی نیز منعی ندارد با این حال برای استفاده در صنعت غذا بهتر است از میلگرد پلی اتیلن سفید رنگ استفاده شود تا استانداردهای بهداشتی زیر پا گذاشته نشود.

تفاوت میلگرد پلی اتیلن رنگی و میلگرد پلی اتیلن سفید چیست؟

تولید کننده میلگرد یا شافت تفلون معمولی پلی اتیلن رنگی قرمز، سبز، آبی، مشکی، زرد و نارنجی در کارخانه پکیلون

برخی افراد به اشتباه تصور می کنند که رنگ های میله گرد پلی اتیلن دارای ویژگی ها و خصیصه های مکانیکی و شیمیایی متفاوتی نسبت به میلگرد پلی اتیلن سفید می باشد. در حالی که هیچ تفاوتی از لحاظ تکنیکی و فنی بین این دو وجود ندارد. رنگ های شفت پلی اتیلن در رنگ های سبز، مشکی، زرد، قرمز و آبی دارای چقرمگی عالی، مقاومت بالا در برابر حلال های آلی، نفوذپذیری کم، مقاومت شیمیایی بالا و دوام و استحکام بسیار خوب در برابر شکستگی و ترک خوردگی می باشند. این میلگردها دارای قابلیت تراشکاری و ماشینکاری خوبی هستند و می توان انواع قطعات صنعتی را از دل آن ها بیرون کشید.

ساخت قطعات ویژه به واسطه میلگرد پلی اتیلن رنگی

همانطور که گفته شد از میلگرد پلی اتیلن رنگی در بسیاری از مواقع برای ساخت قطعات خاصی در صنعت استفاده می شود. به عنوان مثال پکینگ های پیستونی را عمدتا با میلگردهای پلی اتیلنی آبی تولید می کنند تا شناسایی آن ها برای خریداران راحت تر باشد. از میلگردهای پلی اتیلنی سبز و زرد و مشکی و قرمز نیز در کاربردهای مختلف استفاده می شود. این موضوع موجب بالا رفتن دقت نیز شده است. بنابراین با یک نگاه ساده می شود در بسیاری از مواقع از پلی اتیلنی بودن یک قطعه مطمئن شد.

رنگ های میلگرد پلی اتیلن باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

رنگ های میلگرد پلی اتیلن باید از درجه خلوص بالایی بهره مند باشد. برخی تولیدکنندگان به این دلیل که نمی توان مانند میلگرد پلی اتیلن سفید رنگ درجه خلوص میلگرد پلی اتیلن رنگی را از روی ظاهر آن تشخیص داد از مواد بازیافتی در ساخت و تولید میلگرد و بوشن پلی‌اتیلن رنگی استفاده می کنند که دارای درجه خلوص ضعیفی هستند. بنابراین در خرید بوشن پلی اتیلن صنعتی باید به تولیدکننده های معتبر مراجعه کنید. 

رنگ های میلگرد پلی اتیلن باید فاقد محفظه هوا باشد. این موضوع به طور مستقیم به شیوه تولید میلگرد پلی اتیلن بستگی دارد. در روش قالب گیری معمولا محفظه های هوا ایجاد می شود در حالی که در روش اکستروژن خبری از محفظه های هوا نیست.

بسیار مهم است که میلگرد پلی اتیلن دارای تراکم خوبی باشد ظاهری صاف و عاری از اعوجاج داشته باشد، با گرید مناسبی به دستتان رسیده باشد و ویژگی های فیزیکی و شیمیایی آن تقویت شده باشد. بهره مندی از مقاومت بالا در برابر نوسانات حرارتی، مقاومت در برابر سایش، قابلیت تراشکاری عالی و عایق مناسب در برابر جریان الکتریسیته همگی جزو ویژگی هایی است که از میلگرد پلی اتیلن رنگی توقع می رود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط