سبد خرید
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

خواص و مشخصات فنی تفلون پی تی اف ای PTFE خالص در پکیلون

همه چیز درباره خواص تفلون PTFE خالص که نیاز است قبل از خرید بدانید

زمان مطالعه: 4 دقیقه
زمان مطالعه: 4 دقیقه

همه چیز درباره خواص تفلون PTFE خالص که نیاز است قبل از خرید بدانید

نام تفلون اغلب ما را به یاد ماهیتابه های نچسب آشپزخانه می اندازد که می توان بدون نگرانی از چسبیدن و سوختن غذا شعله زیر آن ها را بیشتر از حد معمول بالا برد. تفلونی که قصد داریم از آن حرف بزنیم نوعی پلیمر پرکاربرد و ضد اسید است که دارای مقاومت حرارتی فوق العاده می باشد و به همین واسطه سر از آشپزخانه ها در آورده است. از تفلون PTFE استفاده های فراوانی در صنعت ساختمان، صنعت خودروسازی، صنعت اتصالات، صنعت الکترونیک و صنایع شیمیایی و کشاورزی می شود. تمام این کاربردها را باید مدیون خواص این ترموپلاستیک معروف باشیم. در این مطلب قصد داریم در مورد اینکه “خواص تفلون پی تی اف ای چیست” صحبت کنیم. شما چقدر تفلون پی تی اف ای را می شناسید؟ در مجله صنعتی پکیلون PAKILON با همراه باشید تا خواص این پلیمر را بهتر بشناسید.

خواص تفلون پی تی اف ای چیست؟

بسیاری از افراد به اشتباه زمانی که می خواهند در مورد یک ترموپلاستیک خاص صحبت کنند نام تفلون را می آورند. هر پلیمر نام مخصوص خود را دارد و این موضوع در مورد تفلون PTFE نیز صادق است. پلیمر تفلون حاصل پلیمریزاسیون گاز تترا فلوئورو اتیلن در حضور آب و کاتالیزور با فشار بسیار بالا می باشد. پس شیوه تولید این پلیمر امضای خاص خود را دارد. 

پلیمر تفلون دارای کامپاندهای مختلفی از جمله تفلون برنز، تفلون نیکل، تفلون شیشه و تفلون کربن گرافیت می باشد با این حال منظور از “خواص تفلون پی تی اف ای چیست” در واقع تفلون خالص است که عاری از عناصر شیمیایی و سمی می باشد. تفلون خالص یک پلیمر سفید رنگ با درخشش بالا می باشد که دارای چگالی ۲.۳ gr/cm3 می باشد و ساختار آن تقریبا موم مانند است. این پلیمر به واسطه خواص بی نظیر خود ارزش تجاری بالایی دارد و امروزه روز در اغلب صنایع ردی عمیق از خود به جای گذاشته.

مقاومت مثال زدنی شیمیایی تفلون پی تی اف ای

ممکن است این تصور اشتباه را در ذهن خود ساخته باشید که پلاستیک ها موادی آسیب پذیر هستند و این فلزات اند که قدرت مواجهه با سرسخت ترین آسیب ها را دارند. امتحانش رایگان است! قطعه ای فلز و تفلون را در مواجهه با اسیدها و محلول های شیمیایی قرار دهید و ببینید که کدام یک به مرز نابودی کشیده می شود. احتمالا حدستان این است که تفلون دچار خوردگی می شود اما دقیقا برعکس است. تفلون به دلیل بهره مندی از مقاومت بالا در برابر واکنشگرها در صنایع شیمیایی و آزمایشگاهی کاربرد فراوان دارد. این پلاستیک در هیچ حلالی قابلیت انحلال ندارد.

پلیمری با مقاومت حرارتی تفلون خالص PTFE سراغ دارید؟

پایداری حرارتی خواص تفلون پی تی اف ای چیست؟ پایداری این نوع از پلیمرها در بین دیگر پلیمرها شهره آفاق است. این پلیمر دارای مقاومت حرارتی در بازه منفی ۱۶۰ تا مثبت ۲۶۰ درجه سانتیگراد می باشد و به همین دلیل از آن در ساخت قطعاتی که تحت حرارت شدید قرار دارند استفاده می شود. 

این پلیمر نسوز در صنعت هوا فضا و صنایع بروتی نیز کاربرد فراوان دارد و توانسته مقاومت حرارتی خود را در پروژه های سنگین و حساس اثبات کند. البته ناگفته نماند که این خاصیت کمی هم در فرآیند پذیری تفلون اختلال ایجاد کرده. نقطه ذوب خواص تفلون پی تی اف ای چیست؟ تفلون پی تی اف ای به راحتی ذوب نمی شود و برای ساخت قطعات تفلونی باید از تکنیک هایی مانند متالورژی پودری و شکل دهی ذرات گرانولی در حرارت و فشار بالا استفاده کرد.

 

استعلام موجودی و قیمت ورق تفلون نسوز PTFE در فروشگاه صنعتی پکیلون

 

قدرت عایق عالی تفلون پی تی اف ای

اگر به نمودار دایره ای مربوط به کاربردهای تفلون PTFE سری بزنید، خواهید دید که سهم زیادی از دایره به کاربردهای تفلون پی تی اف ای در صنعت الکترونیک مربوط است. این کاربردهای وسیع به دلیل بهره مندی از ضریب دی الکتریک پایین و خاصیت عایق این پلیمر می باشد.

اشعه UV در برابر تفلون PTFE سرافکنده خواهد شد

یکی از مهمترین خواص تفلون پی تی اف ای چیست؟ مقاومت بالای این پلاستیک در برابر اشعه UV از مهم ترین خواص این تفلون ها است. بلایی که اشعه UV سر لوله ها و اتصالات پلیمری در طی زمان می آورد قابل جبران نیست. این در حالی است که لوله ها و اتصالات تفلونی در مواجهه با نور خورشید دچار تغییر رنگ، خشک شدگی و افت کیفیت نخواهند شد.

ضریب اصطکاک پایین و ضد اسید بودن

تفلون پی تی اف ای باید شهرت امروز خود را مدیون این ویژگی خاص بداند. پلیمر تفلون دارای مقاومت بالایی در برابر اسیدهای شیمیایی می باشد و از ضریب اصطکاک بسیار پایینی برخوردار است. به همین دلیل از تفلون برای ساخت انواع قطعات تحت مواد شیمیایی قوی استفاده می شود. ضریب اصطکاک پایین این پلیمر خاصیت ضد چسبندگی به آن بخشیده. دلیل شهرت این پلیمر در ساخت ظروف آشپزخانه همین خاصیت مهم است.

استحکام بالا تفلون پی تی اف ای

 از دیگر خواص تفلون پی تی اف ای چیست؟ دیگر خواص ورق و میله گرد تفلون PTFE مقاومت بالای این پلیمر در برابر ضربه و استحکام فوق العاده آن است. تفلون پی تی اف ای دارای وزن مولکولی بالایی می باشد و پیوندهای آن به شکلی بسیار مستحکم شکل گرفته اند. سرسخت بودن تفلون در برابر تغییر شکل، سایش، ضربه و فشار به دلیل همین پیوندهای مستحکم بین اتم های فلوئور و کربن است.

عدم سمی بودن

تفلون پی تی اف ای غیر سمی است. البته منظور تفلون PTFE خالص است. این پلیمر به راحتی در تولید ظروف و لوازم آشپزخانه استفاده می شود و هیچ نوع گاز سمی یا عنصر سمی از آن ساطع نمی شود. البته تا زمانی که تحت تخریب حرارتی قرار نگیرد. زمانی که دمای تخریب تفلون پی تی اف ای به بالای ۴۰۰ درجه برسد این پلیمر از خود گاز سمی ساطع خواهد کرد.

عدم نفوذ رطوبت به تفلون پی تی اف ای

خاصیت مهمی که نمی توان در مورد تفلون PTFE از آن چشم پوشی کرد مقاومت بالای این پلیمر نسبت به نفوذ رطوبت است. تفلون پی تی اف ای ضد آب می باشد و در برابر مواجهه با رطوبت دچار پوسیدگی و افت کیفیت نمی شود.

اهمیت خواص تفلون پی تی اف ای چیست؟

اگر بخواهیم از “خواص تفلون پی تی اف ای چیست” بگوییم، احتمالا باید یک کتاب مخصوص خواص این پلیمر کاربردی و ارزشمند چاپ کنیم اما مجال کوتاه است و مطالب طولانی از حوصله مخاطبین خارج است. از این رو در این مطلب به مهمترین خواص تفلون PTFE اشاره نمودیم. 

خواصی که به واسطه آن ها می توان یک تعریف دقیق و جامع از تفلون پی تی اف ای ارائه داد. از دیگر خواص تفلون پی تی اف ای می توان به مقاومت بالا در برابر نفوذ گازها، مقاومت در برابر عوامل اتمسفری و مقاومت در برابر قوس الکتریکی از دیگر خواص این پلاستیک مهندسی است.

 

پیشنهادی:

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط