سبد خرید
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

راهنمای خرید میله گرد پلی اتیلن پلاستیک فشرده

قصد خرید میلگرد پلاستیک فشرده پلی اتیلن PE دارید؟ این راهنمای خرید را حتما بخوانید

زمان مطالعه: 3 دقیقه
زمان مطالعه: 3 دقیقه

قصد خرید میلگرد پلاستیک فشرده پلی اتیلن PE دارید؟ این راهنمای خرید را حتما بخوانید

میله گرد پلی اتیلن یکی از پر کاربردترین مصالح می باشد که جایگاه آن می تواند در تراشکاری ها و فرزکاری ها، کارگاه های صنعتی، در قصابی ها به عنوان کنده باشد. میله گرد پلیاتیلن که خیلی ها به اشتباه با عنوان میلگرد تفلون معمولی میشناسند  را می توان در قطرهای مختلف خریداری کرد. این میلگردها می توانند قطر ۱۵ میلیمتر تا ۸۰۰ میلیمتر داشته باشند. طول آن ها نیز عمدتا یک متر است. در این مطلب قصد داریم نکات خرید میلگرد پلی اتیلن PE ارزان و با کیفیت را بررسی کنیم بنابراین با ما همراه باشید.

نکات انتخاب میلگرد ارزان و خوش قیمت پلی اتیلن PE

میلگرد پلی اتیلن دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت، ضربه، ساییدگی و خوردگی می باشد البته به شرطی که نمونه با کیفیت آن را خریداری کرده باشید. از میلگرد باکیفیت پلی اتیلن در ساخت لوله، بوشن، چرخ دنده، قطعات الکترونیکی و حتی در صنعت روشنایی استفاده ویژه ای می شود. اما پیش از خرید میلگرد پلی اتیلن باید نکات مهمی را مد نظر داشت و قادر به این بود که میلگرد تفلون معمولی با کیفیت را از نمونه های بی کیفیت تشخیص داد.

عدم واکنش پذیری در برابر مواجهه با محلول های شیمیایی

یکی از مهمترین خصیصه های میلگرد باکیفیت PE که باید به هنگام خرید به آن دقت کنید عدم واکنش پذیری این متریال با محلول های شیمیای می باشد. اگر قصد دارید در صنعتی مانند صنایع آزمایشگاهی از آن استفاده کنید باید دقت داشته باشید که میلگرد پلیاتیلن خریداری شده در برابر محلول های اسیدی دچار خوردگی نشود.

مقاومت بالا در برابر سایش و خوردگی

از میله گرد پلی اتیلن PE برای کاربردهای مختلفی چون ساخت بوشن، ساخت غلتک و ساخت قرقره و اتصالات استفاده می شود. بنابراین بسیار مهم است که میلگرد پلی اتیلن خریداری شده از مقاومت بالایی در برابر فشار نسبی و خوردگی در اثر اصطکاک بهره مند باشد. به هنگام خرید میلگرد با کیفیت PE باید این نکته را در نظر داشته باشید که از این میلگردها در چه مکانی قرار است استفاده شود. اگر قرار است دائما در تماس با شن و سنگریزه باشند باید دارای مقاومت عالی در برابر سایش باشند، در این صورت باید از پلی اتیلن تیوار ۱۰۰۰ ویا ۸۸ استفاده کرد که پر مصرف ترین قالب آنها ورق تیوار ۱۰۰۰ و ورق uhmw 88 می باشد.

بهره مندی از درجه سختی بالا برای قطعه سازی

یکی از دلایلی که از شافت های پلی اتیلن PE در صنعت تراشکاری و مدلسازی قطعات استفاده می شود بهره مندی این متریال در درجه سختی بالا می باشد. بنابراین به هنگام خرید میلگرد پلی اتیلن به این نکته دقت داشته باشید که میلگرد پلی اتیلن مورد نظرتان از درجه سختی قابل قبولی بهره مند باشد. منظور از این حرف بالا بودن بیش از حد سختی نیست بلکه سختی میلگرد پلی اتیلن باید در حد استاندارد باشد.

توجه: شاید این تصور را داشته باشید که ورق ویا بوشن پلی اتیلن تراشکاری از این مشخصات بی بهره‌اند ویا مقاومت کمتری دارند ولی اینطور نیست علت هم این است که مواد پایه‌ی تولید شده برای تمامی این محصولات یکسان و بدون تفاوت است.

استفاده از مواد با کیفیت در تولید میلگرد باکیفیت پلی اتیلن

از جمله مهمترین ویژگی هایی که میلگرد پلی اتیلن با کیفیت باید دارا باشد این است که از متریال های اولیه اصل و با کیفیت تولید شده باشد. کارخانه های مختلف میلگرد پلی اتیلن را ممکن است از ضایعات تولید کنند در حالی میلگرد پلی اتیلن PE با کیفیت باید از مواد اولیه درجه یک تولید شده باشد. میلگرد پلی اتیلن باید دارای رنگ روشنی باشد و به هیچ عنوان کدر و تیره نباشد.

بهره مندی از الاستیسیته عالی

از دیگ ویژگی هایی که میلگرد پلی اتیلن PE با کیفیت باید داشته باشد اسن است که از الاستیسیته خوبی برخوردار باشد. میلگرد پلی اتیلن با کیفیت به دلیل الاستیسیته آن است که در برابر ضربه مقاومت می کند. این موضوع به طور ویژه زمانی که قرار باشد از میلگرد پلی اتیلن برای مصارف حساس استفاده شود مهم تر خواهد بود.

بهره مندی از خاصیت عایق

میلگرد پلی اتیلن با کیفیت باید در برابر جریان الکتریسیته دارای خاصیت عایق بالایی باشد. بنابراین به هنگام خرید میلگرد پلی اتیلن با کیفیت این ویژگی را مد نظر قرار دهید. به دلیل بهره مندی از خاصیت عایق در میلگرد پلی اتیلن از این متریال در مصارف الکتریکی استفاده می شود.

بهره مندی از وزن سبک

از مهمترین ویژگی هایی که میلگرد PE با کیفیت باید دارای باشد بهره مندی از وزن سبک است. در واقع اگر در تولید میلگرد پلی اتیلن PE از مواد با کیفیت و درجه یک استفاده شده باید بنابراین وزن میلگرد پلی اتیلن هم کمتر خواهد بود. زمانی شما وزن سنگین میلگرد پلی اتیلن را حس خواهید کرد که در تولید آن به جای مواد با کیفیت از مواد ضایعاتی استفاده شده باشد. بنابراین وزن میلگرد پلی اتیلن را در نظر داشته باشید و چنانچه میلگردها دارای وزن سنگینی بودند بدانید که از کیفیت بی بهره اند.

نتیجه گیری

میلگرد باکیفیت PE یکی از پر کاربردترین متریال ها در صنعت دارو، پزشکی، کشاورزی، الکتریکی و ساخت قطعه می باشد. در بالا به ویژگی های مطلوب میلگرد پلی اتیلن اشاره شد با این حال به هنگام خرید مواردی چون تاریخ ساخت و تاریخ انقضا، کارخانه سازنده و برند میلگرد پلی اتیلن دقت داشته باشید. هیچ گاه کیفیت را فدای قیمت نکنید و برای خرید میلگرد پلی اتیلن ارزان اقدام به انتخاب نمونه های بی کیفیت ننمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط