سبد خرید
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

کاربرد تخته کارهای صنعتی و خانگی پلی اتیلن در پکیلون

۵ کاربرد تخته کار پلی اتیلن که باید بشناسید؛ کاربرد و انواع تخته کار خانگی و صنعتی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
زمان مطالعه: 4 دقیقه

۵ کاربرد تخته کار پلی اتیلن که باید بشناسید؛ کاربرد و انواع تخته کار خانگی و صنعتی

علل بروز بسیاری از بیماری ها و معضلات در انسان‌های معاصر پخت و آماده سازی غذا درون ظروف بی کیفیت است. ظروفی که دارای عناصر سمی هستند و این عناصر را مستقیما به بدن انسان‌ها منتقل می کنند. به همین دلیل امروزه حساسیت ویژه ای از طرف سازمان وزارت بهداشت و FDA روی سلامت و بهداشت ظروف و تجهیزات آشپزخانه ای در صنعت غذا و آشپزی اعمال می شود. یکی از جدیدترین محصولاتی که در این صنعت کاربرد پیدا کرده انواع تخته کار پلی اتیلن HDPE است. 

تخته کار پلی اتیلن نوعی تخته کار با تخته گوشت مقاوم در برابر ضربه، حرارت، رشد میکروب و عاری از هر گونه عناصر سمی می باشد. این تخته کار نه تنها در صنعت غذا، بلکه در صنایع دیگر نیز کاربرد دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع تخته کار پلی اتیلن آشنا کنیم. پس همینجا باشید و جایی نروید.

انواع تخته کار پلی اتیلن از لحاظ کاربرد

منظور از تنوع در کاربرد تخته کارهای تفلون معمولی پلی اتیلن، تنوع در رنگ‌های این work boardهاست که هر رنگ را میتوانید برای شرایط مختلف استفاده کنید. در ادامه با کاربردهای اختصاصی تخته کارهای پلیاتیلن آشنا خواهید شد. راستی برای مشاهده‌ی محصولات و لیست قیمت تخته کار تفلون پلی اتیلن میتوانید روی عبارت رنگی کلیک کنید.

تخته کار سبزی خرد کنی

برش های سریعی که به واسطه چاقوهای تیز سبزی خردکنی روی تخته کار فرود می آید برش های عمیقی هستند که ممکن است هم به تخته کار آسیب برساند و هم قدرت تیز بودن ر از چاقو بگیرد. از طرفی بخش زیادی از آب سبزی در حین خرد شدن درون تخته کار نفوذ می کند و ممکن است در درازمدت ظاهری ناخوشایند برای تخته کار ایجاد کند. 

یکی از انواع تخته کارهای پلی اتیلنی، تخته کار سبزی خردکنی است. این تخته کارها دارای مقاومت بالایی در برابر تیزی چاقو هستند و منجر به کند شدن تیغه چاقو نمی شوند. از طرفی به دلیل عدم جذب رطوبت و آب در دراز مدت شاهد ایجاد آثار ناخوشایندی از تیرگی روی بدنه تخته کار نخواهیم بود.

تخته کار پلی اتیلن در قصابی

یکی دیگر از انواع تخته کار پلی اتیلن، تخته کار قصابی است. تخته کارهای قصابی مستعد بو گرفتن و رشد باکتری و میکروب هستند چرا که گوشت خام، مرغ و ماهی روی آن ها پاک می شود. استفاده از تخته کار پلی اتیلن برای برش دهی گوشت و مرغ و ماهی نه تنها بوی نامطبوعی در تخته کار ایجاد نمی کند، بلکه آثاری از برش های تیر چاقو نیز روی بدنه تخته کار ایجاد نخواهد شد. این نوع تخته کارها از جنس پلی اتیلن چگالی بالا تولید می شوند و دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه های چاقو هستند.

قیمت و خرید تخته کار یا صفحه صنعتی خردکردن گوشت مرغ، ماهی، گاو و سبزی از پکیلون

تخته کار آشپزی خانگی

نوع دیگری از تخته کار پلی اتیلن، تخته کار خانگی است. همان مدل هایی است که در خانه روی آن گوشت، سبزی، میوه و سبزیجات خرد می کنیم. این تخته کارها در ابعاد کوچک به تولید می رسند و دارای استاندارد بهداشتی فودگرید هستند. این تخته کارها به راحتی قابلیت شستشو با ماشین ظرفشویی را دارند و برخلاف تخته کارهای چوبی باکتری و میکروب راه نفوذ در آن ها نخواهد داشت.

مشاهده محصولات و لیست قیمت لوله تراشکاری پلی اتیلن روی عبارت رنگی هایلایت شده کلیک کنید

تخته کار رستورانی

از انواع تخته کار پلی اتیلن رستورانی در رستوران ها، کیک پزی ها، قنادی ها، فست فودها و آشپزخانه ها استفاده می شود. استفاده از این تخته کار سرعت کار را بالا می برد  و بهداشت مواد غذایی را در بالاترین سطح حفظ می کند.

تخته کار چرم دوزی و کفاشی

نوع دیگری از تخته کارهای پلیمری وجود دارد که در کارگاه های کفاشی و چرم دوزی برای دوخت انواع کیف چرم استفاده می شود. این تخته کارها در برابر ضربه های چکش و ابزارآلات چرم دوزی بسیار مقاوم اند و نکته جالبی که در مورد آن ها وجود دارد این است که سر و صدای ناشی از فرآیند چرم دوزی را به شدت کاهش می دهند. خیلی از چرم کارها برای این نوع تخته کار از ورق‌های پلاستیکی پلی اتیلن استفاده میکنند. پلی اتیلن میتواند مقاومت خوبی برای این شرایط داشته باشد اما بهتر است که برای تخته برش چرم از ورق پلی پروپیلن p.p یا پ پ تولید ایران و آلمان استفاده شود.

انواع تخته کار پلی اتیلن از لحاظ رنگ

یکی از خوبی های که تخته کار پلی اتیلن دارا می باشد این است که می توان این تخته کارها را در رنگ های مختلف تولید نمود. رنگ های سفید، زرد، قرمز و سبز از جمله متداول ترین رنگ های تخته کار پلی اتیلن هستند که هر کدام نماد یک کاربرد خاص هستند.

به عنوان مثال برای خرد کردن گوشت از تخته کار پلی اتیلن سفید رنگ، برای مرغ و ماهی تخته کار پلی اتیلن سبز رنگ و برای سبزی از تخته کار پلی اتیلن قرمز رنگ استفاده می شود. این تنوع رنگ به مصرف کنندگان این امکان را داده تا بتوانند به سرعت تخته کار مربوط به هر کاربرد را تشخیص دهند و بهداشت در بالاترین سطح رعایت گردد.

تخته کار پلی اتیلن از لحاظ چگالی

تخته کار پلی اتیلن از لحاظ چگالی به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود؛ تخته کار پلی اتیلن LDPE، LLDPE، MDPE و HDPE از انواع این تخته ها هستند. معمولا برای ساخت تخته کارهایی که زیر ضربه های شدید چاقو ساطور هستند یا در صنعت چرم دوزی تحت ضربه های محکم چکش و سنبه قرار می گیرند، از پلی اتیلن با چگالی بالا استفاده می شود. پلی اتیلن چگالی بالا دارای ساختار بلوری مستحکمی می باشد و در برابر ضربه، فشار و شکستگی و ترک خوردگی بسیار مقاوم است.

انواع تخته کار پلی اتیلن از لحاظ ضخامت و ابعاد

تخته کارهای پلی اتیلن توسط مجموعه های تولید کننده در ضخامت ها و ابعاد مختلف به تولید می رسند. مصارف خانگی تخته کار پلی اتیلن معمولا دارای ضخامت های کمتری هستند. تخته کارهای پلی اتیلن خانگی معمولا در ابعاد و ضخامت کمتر تولید می شوند و وزن سبک تری دارند. این در حالی است که تخته کارهای مخصوص قصابی ها یا رستوران ها معمولا تخته کارهای ضخیم تری هستند و به صورت پایه دار با ابعاد بزرگتر به تولید می رسند تا پاسخ دهی خوبی برای مصارف حرفه ای داشته باشند. شما می توانید تخته کار پلی اتیلن را در اشکال دایره ای، مربعی و مستطیلی همراه با دسته یا بدون دسته خریداری کنید.

قصد خرید میلگرد پلاستیک فشرده پلی اتیلن PE دارید؟ حتما این راهنما را قبل از خرید بخوانید

تنوع بالا تخته کار پلی اتیلن

همانطور که متوجه شده اید انواع تخته کار پلی اتیلن از لحاظ کاربرد، رنگ، دانسیته و چگالی و همچنین ضخامت و ابعاد دارای تنوع بالایی هستند. تخته کارهای مختص آشپزی به صورت فودگرید تولید می شوند و دارای تاییدیه FDA می باشند. این تخته کارها عاری از عناصر سنگین و سمی هستند و برابر ضربه، ترک خوردگی، میکروب و شکستگی کاملا مقاوم اند. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط