سبد خرید
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

کاربرد و بررسی فنی بلبرینگ خود تنظیم اس کا اف skf , ناچی nachi , کویو KOYO در سایت صنعتی پکیلون

صنعت، وابسته به حرکت گوی‌های فلزی؛ همه چیز درباره بلبرینگ خود تنظیم…

زمان مطالعه: 4 دقیقه
زمان مطالعه: 4 دقیقه

صنعت، وابسته به حرکت گوی‌های فلزی؛ همه چیز درباره بلبرینگ خود تنظیم…

موضوع این هفته پکیلون بلبرینگ خود تنظیم می باشد. بلبرینگ‌های خود تنظیم برای کاربردهایی با مشکلات ناهماهنگی بین شفت و محفظه ایده آل هستند. بلبرینگ‌های خود تنظیم با توجه به طراحی خود، می‌توانند تا ۳ درجه ناهماهنگی را بدون افزایش میزان اصطکاک و گرمای اصطکاکی تولید شده تحمل کنند. با این حال، از آنجایی که زاویه تماس در این بلبرینگ‌ها نسبتاً کوچک است، ظرفیت بار محوری آن بالا نیست. این بلبرینگ‌ها می‌توانند ناهماهنگی‌های استاتیک و دینامیکی را کنترل کنند.

یک بلبرینگ خود تنظیم مهر و موم شده نیز از آن در برابر کثیفی و سایر آلاینده‌ها محافظت می‌کند. بلبرینگ‌های خود تنظیم در بسیاری از زمینه‌ها مانند معدن، پردازش مواد غذایی و مصارف تولید انبوه مانند صنعت نساجی کاربرد دارند. شناخت انواع بلبرینگ به استفاده درست از آنها، در شرایط بهینه کمک میکند. ولی تنوع زیاد و اطلاعات کم نسبت به بلبرینگ، این کار را مشکل میکند. در همین راستا پکیلون برای رفع کردن این مشکل و آشنایی بیشتر شما با انواع بلبرینگ، خواندن مقاله همه چیز درمورد بلبرینگ‌های صنعتی را پیشنهاد می‌کند.

ساختمان بلبرینگ خود تنظیم

بلبرینگ‌های خود تنظیم از یک حلقه بیرونی، یک حلقه داخلی، عناصر غلتشی، یک قفس برای قرار دادن عناصر نورد، و مهر و موم‌هایی که توپ‌ها را از آلودگی‌ها و سایر آلودگی‌ها محافظت می‌کند، تشکیل شده است. با توجه به طراحی خود، این عناصر این امکان را برای بلبرینگ‌های خود تنظیم می‌کنند تا با هرگونه ناهماهنگی استاتیکی یا دینامیکی یک مجموعه شفت و محفظه تا ۳ درجه مقابله کنند.

رولبرینگ و بلبرینگ خود تنظیم در بازار ناظم الاطبا تهران

آنها همچنین به دلیل اصطکاک کم در بلبرینگ، گرمای بسیار کمتری نسبت به سایر بلبرینگ‌ها تولید می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهد تا در سرعت‌های بالاتر نسبت به سایر بلبرینگ‌ها خنک تر کار کنند.

حلقه بیرونی:

حلقه بیرونی بلبرینگ‌ها دارای شکل کروی صاف و بدون شیار است. شکل حلقه بیرونی امکان حرکت جزئی در بلبرینگ را فراهم می‌کند که به نوبه خود به بلبرینگ اجازه می‌دهد تا خود را تراز کند.

حلقه داخلی:

حلقه داخلی بلبرینگ خود تنظیم دارای دو راه راه است که توپ‌ها و قفس را در جای خود نگه می ‌دارد.

عناصر نورد و قفس:

عناصر غلتشی روی بلبرینگ‌های خود تنظیم توسط قفس و حلقه داخلی در جای خود نگه داشته می‌شوند. از آنجایی که یک پیکربندی شل بین توپ‌ها و حلقه داخلی و خارجی وجود دارد، اصطکاک و گرمای اصطکاک بسیار کم است. قفس معمولاً از فولاد مهر شده، PA66، الیاف شیشه‌ای تقویت شده تشکیل شده است.

مهر و موم:

یک بلبرینگ خود تنظیم مهر و موم شده تضمین می‌کند کثیفی و سایر آلاینده‌ها بر عناصر غلتشی بلبرینگ تأثیر نمی ‌گذارد.

پیشنهادی: برای استعلام قیمت جنس‌های تفلونی و پلیمری میتوانید به فروشگاه سایت پکیلون مراجعه کنید اما قبل از آن پیشنهاد میکنیم لیست و جدول قیمتی هر جنس را در صفحه‌ی مربوطه مشاهده بفرمایید به خصوص لیست قیمت جنس‌های پر مصرف مثل قیمت میلگرد ضدسایش پلی آمید ویا جدول قیمت میلگرد خشکه ای بی اس ABS که با توجه تقاضا و درخواست بالا، به صورت هفتگی ویا دوره‌ای به روز و آپدیت میشود.

معیارهای انتخاب بلبرینگ خود تنظیم

هنگام انتخاب بلبرینگ خود تنظیم، ملاحظات اولیه حول هر گونه مشکل تراز احتمالی، سرعت چرخش، نوع بار، اندازه بار، تلرانس‌ها و ابعاد بلبرینگ می‌چرخد:

ناهماهنگی:

اکثر بلبرینگ خود تنظیم نمی‌توانند ناهماهنگی‌ها را بیش از ۳ درجه تحمل کنند. هر چیزی بالاتر از این نیاز به طراحی‌های منحصر به فرد دارد.

سرعت:

بلبرینگ‌های خود تنظیم می‌توانند به طور قابل‌توجهی بالاتر از بلبرینگ ‌های معمولی باشند. اگر به یک بلبرینگ با سرعت بالا نیاز دارید، یک بلبرینگ خود تنظیم انتخاب خوبی است. با این حال، سرعت به نوع روغن کاری و اندازه بلبرینگ نیز بستگی دارد.

بارها:

بلبرینگ خود تنظیم برای بارهای شعاعی مناسب هستند اما به دلیل زاویه تماس کمی که دارند برای بارهای محوری مناسب نیستند. هنگام انتخاب بلبرینگ به این نکته توجه داشته باشید.

روغن کاری و نوع آب بند:

به طور کلی، سه گزینه ممکن برای روانکاری وجود دارد: روانکاری مجدد، معمولاً با مهر و موم باز یا محافظ. قبل از روغن کاری، معمولاً با مهر و موم بسته. یا روانکاری جامد، معمولاً با مهر و موم بسته.

ابعاد:

اندازه بلبرینگ‌ها را با توجه به سرعت مورد نیاز، نوع بار، مقدار بار، اندازه شفت و اندازه بدنه انتخاب کنید.

آموزش نصب یک بلبرینگ خود تنظیم بر روی آستین آداپتور

اکثر بلبرینگ خود تنظیم با استفاده از یک آستین آداپتور نصب می‌شوند. در مراحل زیر نحوه انجام این روش را توضیح می‌ دهیم:

  1. بلبرینگ‌ها اغلب دارای یک فیلم محافظ هستند که از اجزای سازنده در برابر تأثیرات خارجی در طول حمل و نقل محافظت می‌کند. قبل از نصب بلبرینگ حتما این فیلم را جدا کنید.
  2. سطح خارجی بلبرینگ را با روغن یا گریس روغن کاری کنید.
  3. روغن را روی آداپتور بمالید.
  4. آداپتور را کمی با کمک پیچ گوشتی باز کنید و در جای خود روی شفت بلغزانید.
  5. هنگامی که آداپتور در موقعیت صحیح قرار گرفت، بلبرینگ را روی آستین آداپتور قرار دهید. اگر شافت دارای نخ باشد، استفاده از مهره برای قرار دادن بلبرینگ در محل صحیح کمک خواهد کرد.
  6. هنگامی که بلبرینگ در جای خود قرار گرفت، چرخش بلبرینگ را روی حلقه بیرونی تست کنید. باید بتواند آزادانه بچرخد، اما بچرخد.
  7. بلبرینگ را با واشر قفلی در جای خود قفل کنید، ابتدا مهره را جدا کرده، واشر را در جای خود قرار دهید و مهره را دوباره برگردانید.

توجه: اگر آستین آداپتور شل باشد یا به درستی در جای خود محکم نشده باشد، حلقه داخلی  شروع به روشن کردن آستین آداپتور می ‌کند.

نکته مهم دیگر درباره نصب بلبرینگ این است که فرایند نصب بلبرینگ کاملا تخصصی بوده و برای نصب آن نیاز به تخصص افرادی مانند تراشکاران می‌باشد. عده زیادی از افراد اعتقاد دارند که نصب بلبرینگ فقط زدن چند ضربه است و این کار را آهنگران ویا مشاغل مرتبط دیگر نیز می‌توانند انجام دهند؛ اما این افراد نمی‌دانند که نصب اصولی بلبرینگ در کارکرد اولیه ویا حتی طول عمر قطعه تاثیر زیادی دارد. اگر شما هم تراشکار هستید و از اهمیت کار خود نسبت به مبلغ دریافتی مطلع نیستید مقاله اجرت و دستمزد شغل تراشکاری را مطالعه بفرمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط