سبد خرید
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

Can the bearing chuck solve the problem of installing and placing the bearings properly

آیا چاکنت بلبرینگ می‌تواند مشکل نصب و قرارگیری مناسب بلبرینگ‌ها را حل کند؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آیا چاکنت بلبرینگ می‌تواند مشکل نصب و قرارگیری مناسب بلبرینگ‌ها را حل کند؟

کاربرد چاکنت بلبرینگ ها بسیار است که از خانواده وسیعی هستند که متشکل از بلبرینگ ها و رولبرینگ ها می شوند. این قطعات به جهت افزایش کارایی و بهبود عملکرد سیستم ها در کنار سایر قطعات قرار می گیرند. هدف از به کار بردن بلبرینگ در ماشین ها در واقع کاهش اصطکاک و سایش بین بین قطعات متحرک و جلوگیری از استهلاک زودهنگام سیستم می باشد. اما در کنار بلبرینگ ها باید لزوما از قطعاتی به نام بوش استفاده شود.

چاکنت بلبرینگ همان قطعه ای است که به آن بوش بلبرینگ هم گفته می شود. در این مطلب قصد داریم پیرامون چاکنت بلبرینگ به گفتگو بپردازیم. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چاکنت بلبرینگ چیست و چه ویژگی هایی دارد همراه ما باشید، اما بهتر است که قبل از آن، مقاله آشنایی با بلبرینگ و رولبرینگ را در مجله پکیلون مطالعه کنید.

چاکنت بلبرینگ یا بوش بلبرینگ چیست؟

چاکنت بلبرینگ یکی از مهمترین قطعات صنعتی می باشد که در بلبرینگ ها و رولبرینگ های مخروطی یا همان زاویه دار استفاده می شود. تمامی بیرینگ هایی که دارای کونیک (K) هستند به این قطعه نیاز دارند. استفاده از چاکنت بلبرینگ به هنگام نصب بلبرینگ به موقعیت دهی شافت و فیکس شدن بلبرینگ روی شافت کمک بسیاری می کند. از جمله بیرینگ هایی که به چاکنت بلبرینگ برای فیکس شدن روی شافت نیاز دارند می توان به بلبرینگ خود تنظیم و رولبرینگ بشکه ای اشاره کرد.

همچنین لازم به ذکر است که چاکنت بلبرینگ دارای دو نوع مختلف می باشد که این دو نوع شامل بوش تبدیلی و بوش کششی می شود.

کاربرد چاکنت بلبرینگ چیست؟

چاکنت بلبرینگ به منظور افزایش بهره‌وری در بلبرینگ‌هایی که دارای ساختار داخلی مخروطی هستند مانند بلبرینگ‌ خود تنظیم استفاده می شود. این بلبرینگ ها در ماشین آلات کشاورزی، هواپیماها، هلیکوپترها، صنعت خودروسازی و انواع ماشین آلات صنعتی کاربرد دارند. به موجب استفاده از چاکنت بلبرینگ، ایمنی سیستم به طرز چشمگیری ارتقا پیدا خواهد کرد. چاکنت بلبرینگ در واقع خاصیت سفت شوندگی و استحکام را به بلبرینگ ها می دهد. بنابراین امکان باز شدن قطعه به طور حتمی از بین خواهد رفت.

این بوش ها با استانداردهای لازم به تولید می رسند و به دلیل دارا بودن شیار در قسمت داخلی به خوبی با قطعه چفت و بست می شوند. در نتیجه می توان کاربرد اصلی چاکنت بلبرینگ را بالا بردن ایمنی سیستم و جلوگیری از لق زدن قطعات دانست.

چاکنت بلبرینگ از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

چاکنت بلبرینگ از سه قسمت تفکیک شده تشکیل شده است. یک قسمت از این سه قسمت، حلقه فلزی است که به آن بوش (H) هم گفته می شود. دو قسمت دیگر مهره (B) و واشر خورشیدی (M) رزوه دار هستند که آن ها نیز از جنس فولاد یا استیل با آبکاری زرد و سفید تولید می شوند. البته در ساخت چاکنت بلبرینگ گاها از پلیمرهای صنعتی هم استفاده می شود که در برابر فشار، سایش و ضربه بسیار مقاوم هستند و در حرارت های بالا از خود پایداری خوبی نشان می دهند.

از چاکنت بلبرینگ در صنایع مختلف چون صنعت خودروسازی، صنعت فولاد، دستگاه های سنگ شکن، کارخانه سیمان سازی و صنایع غذایی استفاده می شود.

آشنایی با شیوه جاگذاری چاکنت بلبرینگ

به منظور نصب چاکنت بلبرینگ در ابتدا باید حلقه فلزی بوش را وارد بیرینگ کنید. در مرحله بعد نیز بایستی واشر خورشیدی رزوه دار را وارد کنید. و سپس شافت اصلی را درون قطعه جایگذاری نمایید. برای فیکس کردن بوش روی شافت باید مهره را در محل مناسب قرار دهید. و سپس اتصالات را محکم کنید. بدین ترتیب چاکنت بلبرینگ به طور اصولی فیکس خواهد شد. و بلبرینگ را در جای خود محکم می کند. شیارهایی که روی قسمت مخروطی شکل قرار دارند. به واسطه ایجاد نیروی اصطکاک جلوی باز شدن مهره را خواهند گرفت.

 

عوامل تاثیر گذار بر قیمت ورق پلی اتیلن در بازار ناظم الاطبا و شادآباد چه می‌باشد؟؟

 

نکات فنی نصب چاکنت بلبرینگ

نکته مهمی که در نصب چاکنت بلبرینگ وجود دارد شیب دار بودن یا نبودن شفت است. بنابراین شفت می تواند دارای ساختار مخروطی باشد و یا ساختاری صاف داشته باشد. در صورت مخروطی بودن شافت از چاکنت بلبرینگ واسط و مهره قفلی روی شافت استفاده می شود. و در مواقعی که شافت فاقد شیب بوده و دارای ساختاری صاف است. از اصطکاک موجود بین شافت، چاکنت بلبرینگ و بلبرینگ استفاده می شود. و بلبرینگ روی شافت یا محور فیکس خواهد شد. همچنین اگر از بوش کششی کنس داخلی استفاده می شود. بسیار مهم است که بلبرینگ به یک پله اتکا پیدا کند.

آشنایی با مشخصه های فنی چاکنت بلبرینگ

برای اینکه بتوانید موفق به انتخاب چاکنت بلبرینگ مناسب برای بلبرینگ و رولبرینگ شوید. باید به برخی از علامت های اختصاری این قطعه توجه داشته باشید. تعدادی از این علائم به صورت پیشوند و تعدادی دیگر به صورت پسوند آورده می شوند. علائمی چون H، HA، HE، HS، OSNP، SNP، EH، EL و HB تعدادی از علائم اختصاری هستند که هر کدام بیانگر یک مشخصه ویژه در مورد چاکنت بلبرینگ می باشند.

بنابراین بسیار مهم است که قبل از خرید چاکنت بلبرینگ آشنایی دقیقی با این علائم داشته باشید. تا موفق به خرید چاکنت بلبرینگ مطلوب شوید. به عنوان مثال عنوان اختصاری SNW قبل از چاکنت بلبرینگ نشان از منطبق بودن با استاندارد ANSI به همراه واشر مخصوص را دارد. و اگر عنوان اختصاری آورده شده SNP باشد. منطبق بودن با استاندارد ANSI به همراه مهره مخصوص را نشان می دهد. بنابراین بسیار مهم است که با این علائم اختصاری آشنایی داشته باشید.

نتیجه گیری در باب کاربرد چاکنت بلبرینگ

از چاکنت بلبرینگ یا همان بوش بلبرینگ به هنگام نصب بلبرینگ های مخروطی استفاده می شود. قرار گرفتن چاکنت بلبرینگ روی شافت استوانه ای هنگام نصب بلبرینگ منجر به سادگی نصب بیرینگ و محکم شدن بیرینگ در جای خود خواهد شد. نمونه های جدیدی از چاکنت بلبرینگ این روزها در بازار عرضه شده است که فاقد واشر خورشیدی می باشند. این بوش ها به چاکنت بلبرینگ مدرن معروف هستند و آن ها را با نماد اختصاصی E نمایش می دهند.

برندهای مختلفی در مارکت در حال تولید و فروش چاکنت بلبرینگ هستند. با این حال اگر به دنبال برندهای خوش قیمت و با کیفیت در خرید چاکنت بلبرینگ هستید. پکیلون برند SKF، FAG و FYH را به شما پیشنهاد می کند. برندهای KG و ZR نیز جزو برندهای خوش قیمت بازار هستند.

 

استعلام قیمت فوری و خرید لوله تراشکاری پلی اتیلن از فروشگاه صنعتی پکیلون

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط