سبد خرید
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

تفلون‌های صنعتی راه‌حل مشکلات آینده صنعت در پکیلون

قرار گرفتن آینده صنعت در دستان اطمینان‌بخش تفلون؛ بایدها و نبایدها در مورد این ترموپلاستیک پرکاربرد

زمان مطالعه: 4 دقیقه
زمان مطالعه: 4 دقیقه

قرار گرفتن آینده صنعت در دستان اطمینان‌بخش تفلون؛ بایدها و نبایدها در مورد این ترموپلاستیک پرکاربرد

چندان بیراه نیست اگر بگوییم تفلون، معروف ترین عضو از خانواده پلیمرهای صنعتی است. خانواده ای که هر روز در حال گسترش و توسعه می باشد و به اعضای آن اضافه می شود. اما هیچ عضو جدیدی تاکنون نتوانسته تکیه بر مسند پادشاهی تفلون بزند. تفلون یکی از پرکاربردترین و اعجاب انگیزترین ترموپلاستیک‌ها می‌باشد که می‌توان آن را در انواع میلگرد و ورق‌های پیش‌ساخته جهت فرآوری خریداری نمود. درضمن پیش از خرید، شما می‌توانید برای استعلام قیمت تفلون تراشکاری به فروشگاه پکیلون مراجعه کنید.

میلگردهای تفلون کاربرد وسیعی در صنعت دارند. از صنعت غذا گرفته تا صنعت قطعه سازی و نساجی و خودروسازی و تجهیزات ورزشی و صنایع نظامی. تقریبا می توان اینگونه گفت که در تمام صنایع ردپایی از این پلیمر صنعتی دیده می شود. اما استفاده از میلگرد تفلون، الزامات و ملاحظات خاص خود را دارد و باید به نکات استفاده از میلگرد تفلون آگاه باشید. 

اگر قصد دارید از این میلگردهای ضد سایش و مستحکم در صنعت خود استفاده کنید لازم است که به این ملاحظات اشراف داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات استفاده از میلگرد تفلون را با هم بررسی کنیم.

آشنایی با نکات استفاده از میلگرد تفلون

انواع میلگرد تفلون را قبل از استفاده بشناسید

قبل از اینکه اقدام به استفاده از میلگرد تفلون نمایید لازم است که شناخت درست و دقیقی در مورد انواع و نکات استفاده از میلگرد تفلون داشته باشید. معروف ترین نوع میلگرد تفلون، میلگرد تفلون خالص است که در رنگ سفید یخچالی روانه بازار می شود. 

این میلگرد دارای مقاومت حرارتی فوق العاده ای می باشد، ضد سایش است، زیست سازگاری بالایی دارد، غیر سمی میباشد، از مقاومت شیمیایی خوبی بهره مند است، ضریب اصطکاک پایینی دارد و مقاومت الکتریکی آن بالاست. اما این تنها یک چشمه از اعجاب انگیزی های این پلیمر بی نظیر بود.

انواع میلگرد تفلون شامل میلگرد تفلون گرافیت، کربن، شیشه و برنز می شود. در واقع هدف از آلیاژ کردن میلگرد تفلون چیزی جز تقویت ویژگی های این پلیمر نبوده است. تولید کنندگان فعال در حوزه پلیمرهای صنعتی با افزودن تقویت کننده های مختلف سعی در بهینه سازی ویژگی های تفلون و تقویت برخی ویژگی ها در این پلیمر داشته اند.

میلگرد تفلون خالص دارای خاصیت روانکاری فوق العاده ای است و کمترین ضریب سایش را در بین تمامی انواع میلگرد تفلون دارد. عدم اشتعال پذیری و غیر سمی بودن موجب شده تا از این میلگرد در تاسیسات استفاده زیادی شود. اما زمانی که قرار باشد هدایت گرمایی و الکتریکی میلگرد تفلون بهینه سازی شود به آن گرافیت افزوده می شود.

میلگرد تفلون گرافیت دارای مقاومت سایشی بیشتری نسبت به میلگرد تفلون کربن است اما از لحاظ هدایت الکتریکی و تحمل فشار بالا به پای میلگرد تفلون کربن نمی رسد. این موارد به خوبی نشانگر نکات استفاده از میلگرد تفلون در اولین نوع خودش می‌باشد. وجود این ویژگی سبب شده‌ است که صنعتگران، از جمله تراشکاران و فرزکاران برای ساخت بسیاری از قطعات به تفلون روی بیاورند؛ شما نیز می‌توانید برای شناخت انواع تفلون در تراشکاری و فرزکاری مجله پکیلون را دنبال کنید.

نوع دیگری که باید در موضوع “نکات استفاده از میلگرد تفلون” به آن توجه کنید، میلگرد تفلون کربن است که دارای درصد ناچیزی گرافیت و درصد بیشتری کربن می باشد و می توان از آن در دماهای بسیار بالاتر از حد نرمال استفاده کرد. اما با نفوذ ناپذیری در برابر رطوبت چه باید کرد؟ هر چند که میلگرد تفلون مقاومت بالایی در برابر سایش دارد اما در برابر رطوبت ممکن است حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد. 

در چنین شرایطی باید از میلگرد تفلون گلاس یا شیشه استفاده شود. این میلگردهای تفلونی با الیاف شیشه تقویت شده اند و در برابر نفوذ رطوبت مقاومت فوق العاده ای دارند. مقاومت سایشی این نوع میلگردهای تفلونی نیز حرف ندارد به همین دلیل از آن ها برای ساخت انواع قطعات تحت سایش استفاده می شود.

میلگرد تفلون کربن و میلگرد تفلون گرافیت درست است که دارای هدایت گرمایی و الکتریکی هستند اما این میزان ضریب هدایتی در برخی مواقع کافی نیست. در نتیجه اگر در کنار بهره مندی از تمام ویژگی های مثبت و فوق العاده میلگرد تفلون، قرار باشد ضریب هدایت گرمایی و الکتریکی بالایی نیز اعمال شود باید سراغ میلگرد تفلون برنز رفت. 

این میلگرد تفلون در برابر فشار و سایش بی نظیر عمل می کند و در هدایت گرمایی و الکتریکی حرف ندارد. با این حال باید بدانید و آگاه باشید که از میلگرد تفلون برنز نمی تواند در شرایط اکسیداسیون و شرایطی که احتمال خوردگی وجود دارد استفاده کرد. دانستن نکات استفاده از میلگرد تفلون کمک می کند تا شما بتوانید به هنگام استفاده از میلگرد تفلون، بهترین و منطقی ترین گرید را انتخاب کنید.

حداکثر دما و فشار مجاز برای کار با میلگرد تفلون را بدانید

 یکی از مهمترین نکات استفاده از میلگرد تفلون باید بدانید این است که مجاز به اعمال چه میزان حرارت و فشار روی این میلگرد هستید؟ میلگرد تفلون خالص تا سر حد دمای ۴۰۰ درجه سانتیگراد تاب آوری دارد. چنانچه حرارت بیش از این مقدار شود گاز سمی از تفلون ساطع خواهد شد که می تواند برای انسان و محیط زیست آسیب زننده باشد. این بازه حرارتی برای میلگرد تفلون در گریدهای مختلف می تواند متغیر باشد. در نتیجه با مقاومت حرارتی و مقاومت فشاری میلگرد تفلون آشنایی کامل داشته باشید.

از شیوه تولید میلگرد تفلون آگاه باشید

قبل از اینکه از میلگرد تفلون استفاده کنید لازم است بدانید که شیوه تولید این میلگرد به چه نحوی بوده است که این موضوع ملزم شناخت نکات استفاده از میلگرد تفلون است. میلگردهای تفلون به روش های مختلفی چون اکستروژن و قالب گیری پرسی تولید می شوند. میلگردهای تولید شده به روش قالب گیری گاهی اوقات دارای محفظه های هوا هستند در حالی که تکنیک تولید اکستروژن تکنیک معتبرتری است.

 

آیا پلی‌آمید پلیمر ارتقا یافته ای‌بی‌اسABS است؟ جواب این سوال در مقاله مقایسه پلی آمید و ABS در سایت پکیلون می‌باشد.

 

مقاومت شیمیایی میلگرد تفلون را بدانید

اگر قرار است از میلگرد تفلون در صنایع حساس مانند صنایع آزمایشگاهی، صنایع دارویی و پزشکی، صنایع نظامی، صنایع پتروشیمی و صنایع شیمیایی استفاده کنید لازم است که در مورد مقاومت شیمیایی میلگرد تفلون اطلاعات کافی کسب کنید. به طور کلی میلگرد تفلون خالص دارای مقاومت شیمیایی بالایی در برابر اسیدها، حلال ها و مواد شیمیایی و روغن های صنعتی می باشد با این حال این مقاومت ممکن است در گریدهای مختلف متفاوت باشد. به عنوان مثال میلگرد تفلون برنز به اندازه میلگرد تفلون خالص مقاومت شیمیایی ندارد چرا که اساسا دارای فلز است و فلزات مستعد خوردگی هستند.

شناخت بهتر نکات استفاده از میلگرد تفلون

از مهمترین نکات استفاده از میلگرد تفلون می توان به شناخت انواع گریدهای تفلون اشاره کرد. هر کدام از گریدهای میلگرد تفلون دارای مقاومت حرارتی، مقاومت سایشی و مقاومت ضربه ای متفاوتی هستند و از درجات مختلفی هدایت گرمایی و الکتریکی بهره مند می باشند. 

با این حال می توان میلگرد تفلون را در بهره مندی از ویژگی هایی چون نچسب بودن، مقاومت سایشی، سازگاری با محیط زیست، فرآیند پذیری و قابلیت تراشکاری عالی، مقاومت در برابر اشعه ماورا بنفش و مقاومت در برابر ضربه و شکنندگی بی نظیر دانست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط