سبد خرید
0
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.
حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

کاربردهای تخته‌ کار پلاستیکی پلی‌اتیلن در آشپزخانه رستوران و قصابی‌ و پکیلون

نیاز هر آشپز برای تبدیل شدن به یک سرآشپز حرفه‌ای؛ معرفی تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن

زمان مطالعه: 4 دقیقه
زمان مطالعه: 4 دقیقه

نیاز هر آشپز برای تبدیل شدن به یک سرآشپز حرفه‌ای؛ معرفی تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن

آشپزها جزو آن دسته از افرادی هستند که کار خود با تمام تمرکز انجام می دهند. اگر به آن ها در حین کار کردن توجه کنید خواهید دید که با چه ظرافت و دقتی مشغول خرد کردن گوشت و سبزیجات می‌شوند. این افراد اغلب روی بهداشت و کیفیت ظروف و تجهیزاتی که در آشپزی استفاده می شود حساسیت بالایی دارند.

آشپزها در واقع مسئول سلامتی افرادی هستند که قرار است غذای طبخ شده توسط آن ها را میل کنند. به همین دلیل از دید آن ها استفاده از هر گونه لوازم و ظروفی که دارای عناصر سمی هستند ممنوع است. این موضوع در مورد آشپزخانه های بزرگ و رستوران ها با منع اداره بهداشت همراه است. اما تنها کاربرد تخته‌کار پلی‌اتیلن در آشپزخانه نیست و ویژگی‌های منحصر به‌ فرد پلی‌اتیلن آن را تبدیل به یک پلیمر پرکاربرد در صنایع مختلف کرده است. اگر شما هم علاقه‌مند به ویژگی‌های تفلونPE شده‌اید، پیشنهاد پکیلون مطالعه مقاله کاربرد‌های تخته‌کار پلی‌اتیلن می‌باشد.

منظور از تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن چیست؟

تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن تخته کار محبوب آشپزها است. این تخته کارها دارای اصطکاک کافی هستند، از لغزش و سر خوردن چاقو جلوگیری می کنند، دچار بوی نامطبوع نمی شوند، دارای تاییدیه FDA می باشند و رطوبت را به خود جذب نمی کنند. اگر مشتاقید بدانید تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن چیست در ادامه ما ما همراه باشید.

تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن؛ دوست آشپزهای حرفه ای!

آشپزهای حرفه ای حساسیت خاصی روی تجهیزات مورد استفاده دارند. آن ها مایلند از هر نوع تجهیز بهترین را در اختیار داشته باشند. این موضوع در مورد تخته کار آشپزی نیز صادق است. به نظر شما اهمیت تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن چیست؟ 

بهترین تخته کار آشپزی موجود در بازار این نوع از تخته کار به حساب می آید که در قیاس با نمونه های چوبی و فلزی با اختلاف زیادی در صدر است. این تخته کارهای آشپزی دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه و خراش های چاقو هستند و در گذر زمان دچار تغییر رنگ و بوی نامطبوع نمی شوند.

تخته کارهای آشپزخانه پلی اتیلن مناسب خرد کردن گوشت، مرغ، ماهی، میگو، سبزیجات، انواع میوه ها و پاک کردن برنج هستند. این تخته ها در برابر خوردگی، پوسیدگی، ضربه و خم شدن مقاومت بالایی دارند و قابل قیاس با تخته کارهای پلاستیکی معمولی و بی کیفیت بازار نمی باشند. حالا که صحبت از قابلیت‌های ضدسایش پلی‌اتیلن شد، باید اشاره کرد که ورق تیوار۸۸ که هم‌خانواده پلی‌اتیلن است و فرمول شیمیایی نزدیکی نسبت به PE دارد، به صورت تخصصی برای استفاده در شرایط ضدسایش پیشنهاد میشود. برای آشنایی بیشتر با ورق تیوار۸۸ به لینک رنگی مراجعه کنید.

بیشترین کاربرد این محصولات چیست؟

از تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن در مصارف خانگی به عنوان تخته کار آشپزی خانه استفاده می شود. اما اگر سراغ از مصارف حرفه ای این تخته کار می گیرید باید گفت که این تخته کار در قصابی ها، رستوران ها، فست فودها و سبزی خرد کنی ها استفاده می شود. مجموعه های تهیه و پخت غذا از تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن برای پاک کردن برنج نیز استفاده می کنند. 

معمولا برای اینکه از تخته کار آشپزی مخصوص گوشت به اشتباه برای خرد کردن سبزی یا خرد کردن ماهی و مرغ استفاده نشود، تولید کنندگان تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن را در سه رنگ سفید، سبز و قرمز عرضه می کنند. تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن قرمز مختص خرد کردن سبزیجات است و رنگ های سفید و قرمز به ترتیب به گوشت و مرغ و ماهی اختصاص دارد.

تاثیر چگالی بالا تخته کار آشپزخانه

در ساخت و تولید تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن از پلی اتیلن با دانسیته بالا استفاده می شود. دلیل این موضوع جلوگیری از ایجاد خراش و برش های عمیق چاقو بر سطح تخته کار است. هر چند تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن ضد آب می باشد، رطوبت را به خود جذب نمی کند و آنتی باکتریال است اما برش های عمیق روی سطح تخته کار باعث می شود زمینه برای نفوذ رطوبت و باقی ماندن آثاری از لکه های گوشت و سبزی بر سطح تخته کار ایجاد شود. در نتیجه تخته کارهای حرفه ای قصابی و آشپزی را از پلی اتیلن با کیفیت و درجه یک دانسیته بالا تولید می کنند.

قابلیت شستشوی تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن

یکی از معضلاتی که در ارتباط با تخته کارهای آشپزی چوبی وجود دارد این است که این تخته کارها را نمی توان به کمک آب داغ و صابون شستشو داد یا درون ماشین ظرفشویی با دمای آب بالا مورد نظافت قرار دارد. بالا بردن دمای آب منجر به تورم و نفوذ آب درون بافت چوب می شود از طرفی خشک شدن تخته های کار چوبی بسیار دیر اتفاق می افتد. این در حالی است که شیوه نظافت تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن بسیار راحت است. شما می توانید تخته کار را درون ماشین ظرفشویی قرار دهید و یا آن را با مایع شوینده و آب داغ بشویید.

 

توجه: برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر درمورد ویژگی‌های کاسه‌نمد و پکینگ به مجله پکیلون مراجعه کرده ویا مقاله تفاوت‌ پکینگ و کاسه‌نمد را مطالعه کنید.

 

قیمت تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن چقدر است؟

یکی از سوالاتی که پیرامون تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن پرسیده می شود، قیمت این محصول است. قیمت تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در این قیمت کیفیت مواد اولیه در ساخت تخته کار است. در ساخت تخته کار آشپزی باید از مواد اولیه با درجه خلوص بالا استفاده شود. در این مواد اولیه نباید ناخالصی و عناصر سمی وجود داشته باشد. هرچه درجه خلوص تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن بیشتر باشد، یقینا کیفیت و قیمت تخته کار نیز بیشتر خواهد بود. ابعاد و ضخامت تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن، دانسیته پلی اتیلن، برند تولید کننده و استانداردهای تولید همگی در قیمت تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن تاثیرگذار هستند. با این حال خرید این کالا بی شک یک صرفه اقتصادی بلندمدت را برای شما رقم خواهد زد.

اهمیت تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن چیست؟

تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن مناسب برای استفاده در قصابی ها، قنادی ها، شیرینی پزی ها، سبزی خردکنی ها، رستوران ها و فست فودها و مراکز تهیه و پخش غذا می باشد. از این تخته کار برای مصارف آشپزی خانگی نیز استفاده می شود. تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن را می توان روی شاسی استیل به صورت ثابت و متحرک قرار داد. این تخته کارها دارای استاندارد فود گرید هستند و عاری از هر نوع عنصر سمی می باشند.

شرایط خرید تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن چیست؟

در خرید تخته کار آشپزخانه پلی اتیلن حتما به کیفیت مواد اولیه، برند و دانسیته و چگالی پلی اتیلن توجه کنید. بهترین و مطمئن‌ترین راه ممکن برای خرید تخته‌کار پلی‌اتیلن مراجعه به فروشگاه پکیلون می‌باشد. در ضمن مدل های رنگی نیز می توانند انتخاب خوبی برای مصارف خانگی و مصارف حرفه ای باشند. تخته کارهای آشپزی پلی اتیلن می توانند در اشکال مربع، مستطیل، دایره در ضخامت های مختلف به تولید برسند. این تخته کارها نسبت به تخته کارهای چوبی دوام بیشتری دارند و در برابر ضربه، حرارت و سایش مقاومت بالایی دارند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط